Havermout pannenkoekjes

Havermout is hot! Als ontbijt, tussendoortje of in koekjes je kunt het zo gek niet bedenken. Havermout heeft verschillende positieve effecten op onze gezondheid. Havermout is rijk aan vezels, ook wel beta-glucanen genoemd, die een verhoogd cholesterolgehalte kunnen verlagen en en constanter bloedsuiker- en insulineniveaus mogelijk maken. Dit is vooral goed voor mensen met diabetes. De vezels in havermout zijn oplosbare vezels waardoor we een verzadigend gevoel lang blijven houden. Havermout bevat weinig kcal in vergelijking tot brood daarom ook wel erg geschikt voor mensen die op hun gewicht moeten letten. Het is snel klaar en biedt veel variatie in ons eetpatroon want je kan er eindeloos mee variëren zoals deze havermout pannenkoekjes.

Ingrediënten:

  • 1 zakje PowerSlim havermout (heb je dit niet: 40g normale havermout)
  • 1 tl kaneel
  • 1/2 el olijfolie
  • eventueel zoetstof naar smaak

Bereidingswijze

Bereid de inhoud van het zakje PowerSlim havermout met 100-110 ml water. Verhit de olijfolie in een koekenpan en doe het beslag in de pan. Bak het pannenkoekje aan beide kanten circa 5 minuten. Besprenkel met zoetstof en strooi er een beetje kaneel overheen.